Specjalistyczny wagon samowyładowczy do przewozu materiałów sypkich luzem np. mocznik, saletra amonowa, siarczan amonu, polifoska lub zboża. Załadunek wagonu przez dach odchylny otwierany z pomostu. Rozładunek przez 8 luków wyładowczych zainstalowanych równomiernie po obu stronach wagonu otwieranych niezależnie z pomostu. Rozładunek możliwy jest pomiędzy szyny jak poza nie. Konstrukcja ostoi całkowicie spawana spełniająca wymagania wytrzymałościowe ujęte w karcie UIC 577. Hamulec z automatyczną zmianą intensywności hamowania w zależności od obciążenia.
CHARAKTERYSTYKA TECHNICZNA WAGONU
- Szerokość toru 1435 mm
- Skrajnia UIC 505-1
- Długość ze zderzakami 21 630 mm
- Długość ostoi 20 390 mm
- Szerokość wagonu 2 920 mm
- Objętość ładunkowa 80m3
- Rozstaw osi czopów skrętu 16 590 mm
- Wózki Y25Ls(s)d1
- Maksymalna masa wagonu 27,0 t
- Maksymalna prędkość wagonu przy załadunku 22,5 t/oś 100 km/h
- Maksymalna prędkość wagonu przy załadunku 14,5t/oś 120 km/h
- Hamulec pneumatyczny systemu Oerlikon O-GP-A
- Zawór rozrządczy Est3f/HGB-300
- Cylinder hamulcowy 16’’
- Nastawiacz klocków hamulcowych DRV2A-600
- Regulator ciśnienia AKR SS/s
- Zawór ważący DP1-YF
Powrót