Czteroosiowy 60’ wagon do przewozu kontenerów odpowiada przepisom Jednostki Technicznej w kolejnictwie (TE), wymaganiom Międzynarodowego Związku Kolei (UIC) i umowie o wzajemnym użytkowaniu wagonów towarowych w ruchu międzynarodowych (RIV). Może on kursować jako wagon pojedynczy. Umożliwia transportowanie ładunków rozmieszczonych jednolicie lub różnorodnie na całej długości wagonu:
a) dużych kontenerów o długości 20’, 30’, 40’ i 45’ oraz wysokości 8’, zgodnie z kartą UIC 592-1 i 2, bez przekraczania skrajni międzynarodowej.
b) wymiennych pojemników samochodowych 1, 2, 3, 3a i 4 o długości do 13,6m, zgodnych z kartą UIC 592-4
c) wymiennych pojemników samochodowych o kodzie przeznaczenia C wg karty UIC 596-6
CHARAKTERYSTYKA TECHNICZNA WAGONU
- Szerokość toru 1435 mm
- Skrajnia UIC 505-1
- Długość ze zderzakami 19 740 mm
- Maksymalna szerokość wagonu 2 970 mm
- Długość ładunkowa 18 500 mm
- Szerokość ładunkowa kieszeni 2 580 mm
- Wysokość płaszczyzny ładunkowej od główki szyny 1 155 mm
- Rozstaw osi czopów skrętu 14 200mm
- Wózki Y25Ls(s)d1
- Masa wagonu 20,0 t
- Maksymalna ładowność wagonu 70,0 t
- Maksymalny nacisk zestawu kołowego na tor 22,5 t
- Max. prędkość przy nacisku na tor 22,5 t/oś – 100 km/h
- Max. prędkość przy nacisku próżnego wagonu - 120 km/h
- Minimalny promień łuku toru dla pojedynczego wagonu 75 m
- Maksymalny kąt nachylenia rampy promowego 2030’
Powrót