Mode:  

 

 

 

 

  Szukaj   
 
 

Zmodernizowany 4-osiowy wagon samowyładowczy typu 452V serii Fals
 

Czteroosiowy wagon samowyładowczy typu 452V serii Fals powstał w wyniku modernizacji wagonu typu WAP. Przeznaczony jest on do przewozu węgla, rud, piasku oraz innych materiałów sypkich o wielkości ziarna 2 mm i większej niewrażliwych na oddziaływanie warunków atmosferycznych.
Załadunek wagonu może odbywać się z góry do dwóch komór zbiornikowych przy pomocy zmechanizowanych urządzeń załadunkowych (czerpaki, taśmociągi) lub grawitacyjnie z silosów załadunkowych.
Rozładunek wagonu odbywa się grawitacyjnie po otwarciu klap rozładunkowych. Wagon wyposażony jest w mechanizm do otwierania i zamykania klap rozładunkowych uruchamiany pneumatycznie lub ręcznie.
Zmodernizowany wagon samowyładowczy typu 452V serii Fals odpowiada wymaganiom polskich norm, przepisów UIC i RIV w związku z czym może być eksploatowany w ruchu krajowym i międzynarodowym.


CHARAKTERYSTYKA TECHNICZNA WAGONU

  • Skrajnia wagonu - UIC 505-1
  • Szerokość - 1 435 mm
  • Długość wagonu ze zderzakami - 13 500 mm
  • Długość podwozia - 12 260 mm
  • Rozstaw czopów skrętu - 7 200 mm
  • Szerokość max. wagonu -3 090 mm
  • Maksymalna wysokość wagonu - 4 000 mm
  • Pojemność ładowna - 75 m3
  • Ciężar własny wagonu - 27 500 kg
  • Maksymalna prędkość próżnego wagonu - 120 km/h
  • Maksymalny nacisk zestawu kołowego na tor - 20 t
  • Min promień łuku przy przetaczaniu pojedynczego wagonu z opuszczonym sprzęgiem śrubowym - 75 m
  • Typ wózka - 1XTamp
  • Rozstaw osi wózka - 2 000 mm
  • średnica okręgu tocznego - 920 mm
  • Rozstaw ślizgów bocznych - sprężystych - 1700 mm
  • Hamulec pneumatyczny typu - Oerlikon
  • Zawór rozrządczy - Est 3f
  • Cylinder hamulcowy - 16’’
  • Nastawiacz klocków hamulcowych - DRV2A - 600
  • Hamulec ręczny na pomoście
     

Powrót